«Press»: Η σειρά που μας μύησε στον κόσμο της λονδρέζικης δημοσιογραφίας

Από τον Δημήτρη Γιαταγάνα

ΥΠΟΘΕΣΗ: Ο γεμάτος εκπλήξεις κόσμος των εφημερίδων στο Λονδίνο αποκαλύπτεται μέσα από τις ζωές των εργαζομένων τους, όπου κυριαρχούν τα ηθικά διλήμματα. Οι έρωτες και τα ψέματα μιας ομάδας επαγγελματιών με πάθος για τη δουλειά τους, που καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να βρουν και να τυπώσουν ιστορίες, μας συστήνουν ανθρώπους που έχουν τη δύναμη να μετατρέψουν ζωές απλών πολιτών σε πρωτοσέλιδα. Μπορούν όμως να αντιμετωπίσουν την αλήθεια για τον ίδιο τους τον εαυτό;

Το «Press» διαδραματίζεται στον ταραχώδη κόσμο της λονδρέζικης δημοσιογραφίας. Μέσα από έξι περιεκτικά επεισόδια, παρακολουθούμε τις επαγγελματικές και προσωπικές ζωές των δημοσιογράφων δύο αντίπαλων εφημερίδων, της Post (πιθανό alter-ego της πραγματικής εφημερίδας The Sun) και της Herald (αντίστοιχη ίσως της Guardian;). Οι διαφορετικές προσεγγίσεις των δημοσιογράφων στην αναζήτηση της αλήθειας και στο πώς αυτή θα παρουσιαστεί στο κοινό είναι η κινητήρια δύναμη της σειράς.

Από τη μία, η Post ακολουθεί μια τακτική εντυπωσιασμού, σχεδόν τύπου «click bait» για να προσελκύσει το κοινό της. Εξαιρετικός ο Μπεν Τσάπλιν στο ρόλο του αρχισυντάκτη της εφημερίδας, ένας χαρακτήρας που κάποτε ίσως ήταν αξιοπρεπής δημοσιογράφος, αλλά με τα χρόνια έχει μετατραπεί σε έναν γλοιώδη, χειριστικό άνθρωπο που θα έκανε τα πάντα για να πουλήσει περισσότερα φύλλα. Εξίσου καλός ο Ντέιβιντ Σουσέ στο ρόλο του ιδιοκτήτη της εφημερίδας, ο οποίος ισχυρίζεται ότι χάνει χρήματα από τη συγκεκριμένη επένδυση, με αντάλλαγμα την αληθινή δημοσιογραφία. Δεν χάνει βέβαια την ευκαιρία να τη χρησιμοποιεί για να εξυπηρετεί και τους δικούς του απώτερους σκοπούς.

Από την άλλη, η Herald, πιο δημοσιογραφικά άρτια, με στόχο την αποκάλυψη της υποκρισίας και της διαφθοράς της εξουσίας. Εκεί δουλεύει ως αρχισυντάκτρια η Χόλι (Σαρλότ Ράιλι), έτοιμη πάντα να κάνει το κάτι παραπάνω για να φτάσει στην ουσία των γεγονότων. Μέσα από την επικοινωνία της με τον χαρακτήρα του Μπεν Τσάπλιν αντιλαμβανόμαστε καλύτερα την αντίθεση των δύο πλευρών και την προσπάθειά της να τον πείσει ότι δεν είναι όλοι οι δημοσιογράφοι της Herald «όλο αρχές και καθόλου κότσια».

Μέσα από πληθώρα δημοσιογραφικών υποθέσεων (διαφθοράς, #metoo, κλπ.), η σειρά μάς κάνει να αναρωτηθούμε τι συνιστά είδηση, τι είναι αναγκαίο να γνωρίζει το ευρύ κοινό, πόσες πλευρές της αλήθειας υπάρχουν, και τελικά ποιος επωφελείται από τη δημοσιοποίησή της.

Το τέλος έρχεται κάπως απότομα και αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα, κάτι αναμενόμενο αν σκεφθεί κανείς ότι η σειρά ακυρώθηκε μετά το τέλος της πρώτης σεζόν. Πάντως αυτό το μετέωρο φινάλε δεν είναι απαραίτητα ενοχλητικό για τον θεατή. Δεν είναι ανάγκη να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες για τις υποθέσεις που εκκρεμούν, ούτε να ταυτιστούμε πλήρως με τους χαρακτήρες γνωρίζοντάς τους μέσα από λεπτομερείς αναδρομές στο backstory του καθενός από αυτούς. Αυτό που σου μένει, και είναι και ο βασικός σκοπός της σειράς, είναι η αίσθηση πως δεν υπάρχει οικουμενική αλήθεια αλλά πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ίσως υπάρχουν ανακρίβειες στον τρόπο που αποτυπώνεται η δημοσιογραφική ιδιότητα, αλλά συνολικά το «Press» καταφέρνει να περάσει τα μηνύματά του μέσα από τις πολύ καλές ερμηνείες του βασικού καστ, όπως και τους καλογραμμένους διαλόγους (σ.σ. με μερικά πολύ έξυπνα και μικρά plot twist).

Βαθμολογία

Rating: 4 out of 5.

Σκηνοθεσία: Μάικ Μπάρτλετ, Ηνωμένο Βασίλειο, 2018

Πρωταγωνιστούν: Σαρλότ Ράιλι, Πριγιάνκα Μπάρφορντ, Αλ Ουίβερ, Μπεν Τσάπλιν, Πάπα Εσιέντου, Σέιν Ζάζα, Έλι Κέντρικ, Αλ Ουίβερ, Ντέιβιντ Σουσέ

Για όσους αρέσκονται στο binge watching, το «Press» διατίθεται στην ψηφιακή πλατφόρμα του ERTFlix μέχρι τις 27 Μαρτίου. Σπεύσατε!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s