Κριτική για το «10 Cloverfield Lane»

Από τον Νίκο Γαργαλάκο

Μετά την εμπλοκή της σε ένα σφοδρό αυτοκινητιστικό ατύχημα, η Μισέλ (Μέρι Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ) βρίσκεται δέσμια στο εσωτερικό ενός καταφυγίου, χτισμένου κάτω από τη γη. Ο φερόμενος ως απαγωγέας της διατείνεται ότι της έσωσε τη ζωή, καθότι ο αέρας στην επιφάνεια του εδάφους έχει μολυνθεί, απόρροια μιας απροσδιόριστης επίθεσης. Οι αμφιβολίες φυσιολογικά εγείρονται, και μαζί τους μας συστήνεται το «10 Cloverfield Lane», ένα θρίλερ που επενδύει στην ατμόσφαιρα, αλλά και σε όσα πρεσβεύει εδώ -με την ερμηνευτική του δεινότητα- ο βετεράνος Τζον Γκούντμαν, που, στον ρόλο του δημιουργού του καταφυγίου, είναι εμποτισμένος με την αύρα του διφορούμενου και κερδίζει δικαίως την προσοχή.

Κριτική για το "10 Cloverfield Lane"
Τζον Γκούντμαν

Χωρίς να υπογράφει συμβόλαιο με την πρωτοτυπία, τo «10 Cloverfield Lane» παίζει έξυπνα το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι με τον θεατή, τροφοδοτώντας τον με σποραδικές ενδείξεις και αφήνοντάς τον να μαντεύει, χωρίς όμως να ανοίγει ποτέ τα πραγματικά του χαρτιά. Αυτό είναι τελικά και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του, καθώς η λύση του μυστηρίου καταφέρνει ανεπανόρθωτο πλήγμα στη συμπαγή -έως τότε- δομή της ταινίας. Η απότομη αυτή μετάβαση από το κλειστοφοβικό θρίλερ με τις ενδιαφέρουσες ψυχολογικές προεκτάσεις, σε μια κοινότυπη μπλοκμπάστερ περιπέτεια τρόμου με εξαιρετικά αδύναμα θεμέλια, μόνο απογοήτευση προκαλεί. Μέχρι τότε, τo 10 Cloverfield Lane ακροβατεί ανάμεσα στις υποθέσεις και οι ισορροπίες κρατούνται σε επιθυμητά επίπεδα από τον σκηνοθέτη Νταν Τράτστενμπεργκ -που εδώ κάνει το ντεμπούτο του-, ενω ορισμένα σημεία στα οποία το φιλμ κάνει κοιλιά σεναριακά, συγχωρούνται. Όχι όμως και το φινάλε από… διαφορετική ταινία, που κάνει μια παντελώς αχρείαστη, πλην όμως σαφή νύξη στο άτυπο prequel «Cloverfield».

Βαθμολογία: 1,5/5

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s